2011. szeptember 4., vasárnap

Mit szabad enni terhesen?

Gondoltam megnézem Google-ben mi az, amit ilyenkor kerülni kell és mi az amit nagyobb mennyiségben kell enni. Nem vagyok egy egyszerű eset, elég beszűkülten táplálkozom, de azért foglalkoztat a dolog, mégis mi az amin változtatnom kellene. 
Azt eddig is tudtam, hogy alkohol, drog, cigi, kávé kerülendő, utóbbi kis mennyiségben még elfogadható. Tudtam azt is, hogy nem ilyenkor kell tatárbeafstek-et lakmározni a nyers hús miatt és a nyers tojás (lágy-, tükörtojás) is kerülendő. Nem ajánlják a majonézt, a pasztőrözetlen tejet, a penészes és lágy sajtokat, a felvágottat (helyette szalámit), kenőmájast, a májat és belsőségeket, teát, cukrot, sót, és nem is tudom még miket olvastam. 
Gondoltam fasza, az előbb számomra vásárolt camembert sajt akkor Bandimra marad, és tök jó, hogy mostanában minden szendvicsre majonézt tennék. Ezenkívül tegnap kenőmájast ettem és a máj is elég gyakori kaja az étrendünkben. A sajtot imádom, de innentől kezdve abból is csak pasztőrözöttet ehetek. Még jó, hogy aputól meg tudom kérdezni, hogy milyen a pasztőrözött sajt.... 
Nem tudom mi lesz így velem, soha nem voltam egy egészséges evő.
Így is egyfolytában lesem a boltokban a zöldség-gyümölcs pultot, hogy barátkozzak a gondolattal, hogy lassan vásárolnom kellene onnan is.Paradicsom, paprika, retek, stb. kiesik, mert én ilyeneket nem eszem.

Azért ötleteket tanácsokat szívesen fogadok.... a penészes sajtot, nyers tojást, nyers húst minden gond nélkül ki tudom iktatni, de a többit.... 
Ti figyeltetek erre?

5 megjegyzés:

  1. Kislányom! nyers húst,nyers tojást tényleg ne egyél, de a többit nyugodtan egyed ,ami csak jól esik. Majd a szoptatásnál kell odafigyelni arra hogy mit ne egyél. Sétálj sokat, és igyál rostos italokat.

    VálaszTörlés
  2. Én mindent megettem a nyers húson kívül, azt amúgy sem fogyasztom. Szerintem azt egyél, ami jól esik, mindenből mértékkel. A terhesség állapot, nem kell mindent megváltoztatnod az életedben. Nyilván vannak olyan italok - kávé stb... - amiből nem ajánlott nagy mennyiséggel fogyasztani, de szerintem a legjobb tanács a mindenből mértékletesség elve. Lsd.: nekem még kólát is kifejezetten javasolták, amikor UH-ra mentem. Nem szabad a ló túlsó oldalára esni :)
    Banán-sok folsav miatt, főzelékek, levesek, szárnyasok, magvak és terhesvitamin (amit még véletlenül se reggel, teával vegyél be :) )
    L&D

    VálaszTörlés
  3. Még elfelejtettem írni:
    Most még egyél, igyál, mert - szorítok, hogy ne így legyen - de nagy valószínűséggel el fog jönni az az időszak, amikor nem tudsz semmit enni-inni a hányingertől és a szagérzékenységtől, majd a gyomorszűkülettől, később a gyomorégéstől. Használd ki még ezt a nyugisabb időszakot! :)
    S éljen a fagyi töménytelen mennyiségben! :)
    L&D

    VálaszTörlés
  4. Akkor jo, ha jol erzed magad, s ez az idoszak nem a megszoritasok ideje, mint egy fogyokura. Tenyleg egyel mindent, ami jol esik, csak legyen jol megfozve, aminek meg kell, meg figyelj ra, hogy igyal eleget, nehogy szorulasod legyen, sok kismama panaszkodik ugyanis ra.
    Tok jo, hogy mar ilyenekrol kell beszelni. En azert arra sarkallak, hogy ne csak szemezz a zoldseges es gyumolcsos pultokkal, hanem valogass is beloluk, mert fantasztikusak! En el tudnek lenni csak rajtuk :) meg sajtokon! :o)
    Puszi

    VálaszTörlés
  5. Dóri, alapszabály: bízz magadban, amit megkívánsz, arra van szükséged.Majd később -amíg a gyerköc el nem lesz rontva csokival - ő is így teszi, és az a legjobb:))Puszilunk: Légrádik

    VálaszTörlés