Tegnap nem volt erőm leírni a történteket, mert nagyon el voltam keseredve. Kedves Laptopunk 5 hónap után megmakacsolta magát és sehogyan nem lehetett bekapcsolni reggel. Már előző este betegeskedett, nem lehetett a "leállítás" feliratra rákattintani, pontosabban lehetett, de le sem szarta. A főkapcsoló gombra sem reagált és cégül csak egy rendszer visszaállítás javított a helyzeten. Másnap aztán már nem mozdult, nem reagált semmire.
Mérges voltam? Elkeseredett? Kétségbeesett? Nagyon!!! Összeszedtem a papírokat és 9 körül bevittük Andrással (itthon volt szabin) az E-digitálhoz, ahol vettük még július végén... AZAZ a gép nem volt fél éves!!! Legnagyobb döbbenetemre az eladó hülyén nézett ránk, hogy miért is kérdezgetünk tőle bármit is a gép működésével vagyis NEM működésével kapcsolatban. Az ő - és egyébként ez a jellemző mindenhol - kedvességük, hozzáértőségük és szolgálatkészségük leginkább addig terjed, amíg megveszed a terméket, aztán lehetőleg felejtsd is el őket, kivéve ha nem újabb dolgot szeretnél megvenni.
Mérges voltam? Elkeseredett? Kétségbeesett? Nagyon!!! Összeszedtem a papírokat és 9 körül bevittük Andrással (itthon volt szabin) az E-digitálhoz, ahol vettük még július végén... AZAZ a gép nem volt fél éves!!! Legnagyobb döbbenetemre az eladó hülyén nézett ránk, hogy miért is kérdezgetünk tőle bármit is a gép működésével vagyis NEM működésével kapcsolatban. Az ő - és egyébként ez a jellemző mindenhol - kedvességük, hozzáértőségük és szolgálatkészségük leginkább addig terjed, amíg megveszed a terméket, aztán lehetőleg felejtsd is el őket, kivéve ha nem újabb dolgot szeretnél megvenni.
Én azért rávettem,, hogy próbálja bekapcsolni a gépet, vagy vessen rá egy pillantást, ő pedig rögtön közölte, hogy ez nem szoftver probléma lesz. Nézegette a garancia levelet, amitől persze még jobban az egekbe szökött a vérnyomásom, mert persze garanciát adnak, de amikor elromlik valami, akkor pont arra nem szól a garancia, ami tönkrement...
Kérdezi tőlem a srác, hogy volt-e op.rendszer a gépen.
Persze - mondom - volt, egy linux, amit lecseréltünk.
Köv. kérdés: eredetire?
Én: Neeeeem - az arckifejezésem kb. olyan volt, hogy: "te hüülyee vagy???"
Srác gondolkozik, háát, akkor remélhetőleg nem szoftver hibás, mert akkor így elveszíti a garanciáját....
Én: De mondd már meg, hogy ma ki az a cégeken kívül aki eredeti szoftverrel dolgozik, mert én egyetlen ilyen embert sem ismerek, pedig számítógép ma már minden háztartásban van!
Amúgy, ha nem lenne olyan drága, még lehet vennék is, de tök mindegy, mert a számtalan program, ami a gépen van, mind-mind netről letöltött. Jaaa és persze rengeteg film is volt a gépemen.
Végül a cinikus beszólások után a gépet hazavittük és igénybe vettük a háztól-házig futárszolgálatot, amit a garancia tartalmaz. Persze ez sem volt egy egyszerű menet, 2-3szor hívnom kellett őket, mire mindent megértettem és elintéztünk. Mára várom a DHL futárját, aki elviszi a laptop-ot.... Csehországba!!!! Kész, ha belegondolok, hogy több száz km-re lesz a laptopom, ami tele van a személyes dolgaimmal... áhh kikészülök.
Jaaa, a boltban azt mondták, hogy 3-4 hét is lehet a szervizelési idő, leszarták, hogy nekem munkaeszközöm, sőt az is le van szarva, hogy rajta van az összes céges, munkámhoz szükséges dokumentum, a bátyámék karácsonyi ajándéka, amit már hetek óta csinálgatok és persze valószínű ha a winchester-rel gond van, ezt el is vesztem mind. De még ha nem is azzal van a gond, akkor is lehet elszáll az egész, mert állítólag a szervizesek frissíteni szokták a rendszert... Szóval leginkább ezért vagyok elkeseredve.
András még a boltban kifakadt, hogy mi az, hogy az adatokra nem vállalnak garanciát, főleg ha a gép rajtunk kívül álló okok miatt hibásodik meg, Mi van ha valakinek több milliós értékű anyaga van fent??? Tudjátok mi volt erre a válasz????
András még a boltban kifakadt, hogy mi az, hogy az adatokra nem vállalnak garanciát, főleg ha a gép rajtunk kívül álló okok miatt hibásodik meg, Mi van ha valakinek több milliós értékű anyaga van fent??? Tudjátok mi volt erre a válasz????
"Hát ez ilyen! Erre csak azt tudom mondani, - mondta a srác - amikor bejöttek a külső 5 terrabájtos vinyók, 10-ből 9-et visszahoztak a vásárlók mert tönkrementek, és valakinek rajta volt 4-5 év videó, vagy fotóanyaga"
Tipikus válasz! Gusztustalan. András mondta, hogy akkor ennek ő utánajár a fogyasztóvédelemnél... persze tudjuk mindketten, hogy semmi értelme. Úgyhogy következő befektetésünk egy külső winchester lesz, és persze a folyamatos mentések a gépről. Szerencsémre a képeket egy hete kiírtam a gépről.... de a sok-sok film, bátyámék ajándéka, céges anyagok (nagyon fontos!), a levelezőprogramban található e-mailek... áhhhh. Dühítő! Remélem amit mondtak az Acer magyarországi szervízközpontjában, hogy kb. 8 nap az egész szervizelés lefutási ideje, igaz, mert akkor még van esélyem, hogy visszakapjam a gépet karácsonyig.
Azért a géphez mellékeltem nekik magyarul és angolul is (ha már Csehországba viszik) egy levelet, hogy lehetőség szerint ha nem muszáj, ne töröljék a vinyót.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése