2011. március 31., csütörtök

Vigyázz! Csalók!

Nem tudom ki szokott neten, apróhirdetésben eladni, de ma olyan dologgal találkoztam, amivel eddig még soha. 

Dia Diddl gyűjteményét akarta/tuk eladni. Felraktam neki expresszre is, és legnagyobb meglepetésünkre másnap jelentkezett is egy vevő. Azért meglepetés, mert közel 100.000 forintos tételről volt szó. A vevő Texasból írt és a vételárnál 50 %-kal nagyobb összeget felajánlott, mondván, hogy egy kliensét szeretné meglepni Nigériában. Hűűűű volt ám boldogság, öröm, mert nem kis összegről van szó. Persze az fura volt, hogy többet ajánlott, nem is kérdezett semmit a plüssökről, sem a méretüket, sem azt, hogy hány darab, ráadásul én azt sem értettem, hogy akadt Texasból az expresszes hirdetésre. Mindenesetre megindult a levelezés, a nő azt is megírta, hogy fizeti a szállítási költséget is, csak küldjük meg mennyi, és adjuk meg a számlaszámot, hogy utalhasson. Már csak annak kellett utánajárni, hogy kivel, hogyan szállítassunk, mert Nigéria nemhogy nem Magyarország (jé, ki gondolta volna), de még csak nem is Európa. Felhívtam a DHL-t, ahol közölték, hogy 225.000 Ft (igen, annyi) a szállítási díj, de ha gondolom, tudnak kedvezményt adni. Ez milyen hülyeség, persze, hogy gondolnám ... ha velük szállíttatnék...  de nem, ez nagyon sok pénz! Aztán hívtam a postát. Az ő oldalukon volt díjkalkulátor, de egyrészt DHL után nem akartam elhinni, hogy ennyi lenne az ár (24.000 Ft), másrészt fogalmam sem volt, hogy vámköteles-e a termék (így is, hogy használt dologról van szó). A posta ügyfélszolgálatát hívtam és egy roppant kedves és segítőkész hölgy vette fel a telefont. Legnagyobb meglepetésemre nem az árral és a szállítással kezdett el foglalkozni, hanem felhívta a figyelmemet, hogy nagyon vigyázzak, mert Nigéria feketelistás (nem így fogalmazott). Azt csinálják ugyanis, hogy apróhirdetőknél beajánlanak kicsivel magasabb árakat (vagy ugyanannyit), írják rögtön, hogy állják a szállítási költséget, csak adjuk meg a számlaszámot. Áhhh - mondtam a nőnek - ő nem csaló, ő előre utal. Ráadásul ő texasi, csak egy nigériai kliensének küldi ajándékba a csomagot. A nő mosolygott - ezt nem láttam telefonon keresztül, csak a hangján hallottam - majd annyit kért, üssem be a keresőbe. Azért megbeszéltük, hogy a szállításhoz szükséges formanyomtatványokat elküldi e-mailben, majd elköszöntünk. Persze egyből beütöttem google-be: "nigéria vásárlás", és már meg is jelent több tucat találat a csalásokkal kapcsolatban. (Kattints ide, ha érdekel). Totál ledöbbentem. Ugyanolyan sztorik, ugyanaz a módszer, és folyamat. Egyből hívtam Diát, majd írtam a nőnek - aki lehet hogy férfi - hogy nagyon sok csalásról hallottunk, és csak akkor indítjuk útjára a csomagot, ha a pénz megérkezett. Azt mondta oké. Ennek ellenére nem adtam meg valós adatokat, direkt rosszul írtam meg a bank nevét is, mert állítólag hamis bizonylatot szoktak kiállítani és azzal csalják ki az emberekből, hogy adják fel a csomagot, és amint elindult a csomag a pénzt elengedi a bank. Áh, bonyolult,  nagyon kell figyelni és ha a nő a postán nem hívta volna fel a figyelmünket, akkor valószínű mi lettünk volna a következő áldozatok. Nagyon gondolkozom rajta, hogy megírom a sztorit valamelyik tévének, túl sok a naiv ember, nem kell, hogy másokat is becsapjanak, úgy mint már ahogy eddig is tették. Most várjuk a nő következő e-mailjét, de lehet nem is nagyon fog már jelentkezni... de ha mégis megteszi, megírom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése