2011. május 12., csütörtök

EÜ - csak beteg ne legyél!

Lassan úgy néz ki már-már csak panaszkodni fogok feljárni a blogomra. Még el sem kezdtük, de már most elegem van mindenből. 
Elmentem ma a Hepatitis eredményemért - mert kész lett. A doktornő közölte mosolyogva, szinte lelkesen, hogy "Minden rendben van, negatív!" Ránéztem, és csak annyit mondtam neki meghökkenve az örömködésén, hogy "Azért bíztam benne!"
Megkérdeztem a rendelőből kifelé, hogy mindenképpen kell-e beutaló a HIV teszthez, meg Hepatitis B,C-hez, mert a páromnak is kell csináltatnia, de ő neki sincs háziorvosa. Néztek rám csodálkozva, hogy ma már mindenhova kell, mégis hogy gondolom én ezt. 
Aztán hazajöttem, és valahogy ki akartam bogozni ezt a HIV tesztes dolgot. Mert:
- Fórumon többen fizettek érte. De valaki többet, valaki kevesebbet. 
- Hétfőn felhívtam ANTSZ-t, hogy utánakérdezzek, ahol közölték, nem kell fizetni érte, és beutaló sem kell. 

Ezek után csoda, hogy meg vagyok kavarodva?  Aztán jött a felismerés. A fórumon a Laboratórium Kft-nél voltak HIV teszten a lányok, ami a Jósika u. 11. szám alatt van, én meg az ANTSZ-t hívtam fel, ami a Jósika u. 16. szám alatt található. És a kettő nem ugyanaz!

Miközben pedig a Laboratórium Kft. árlistáját néztem megtaláltam mi mennyibe kerül, és akkor vettem észre, hogy az én leletemen szereplő eredmény rövidítése : HBsAg! VAGYIS..... ezek a marhák - mert mást nem tudok már mondani rájuk - csak Hepatitis B tesztet csináltattak nekem, C-t NEM! És ha minderre nem jövök rá ÉN!!!, akkor ott derült volna ki beültetéskor mikor már telenyomtam magam hormoninjekciókkal, hogy bocsi, nincs Hepa C teszt, elmarad a beültetés???...

Fasza, mert ez azt jelenti, hogy mehetek a vércsoport meghatározás és a HIV teszten kívül Hepatitis C tesztre is. JAA! Beutaló nélkül, mert azom nincs. Jaa, és 3 különböző helyre, mert mindegyik máshol van.
Ilyenkor mit lehet csinálni? Orvost nem válthatok rögtön, mert mit mondjak, kitől kérjék ki a papíromat? Kb fél úton lehet Fvár és Győr között, mert most kérték ki Fehérvárról.

Menjek vissza a hülyék közé beutalót kérni? Megint menjen el egy csomó időm a váróban? Dobjam félre a munkámat és járjak egyesével a beutalókért? 

Ja, és András mit mondott? Ne legyek ideges, ne siettessem ennyire a dolgot, meg persze ő a szegény, akinek nehéz elszabadulni a munkahelyéről és hogy én vagyok az Önző, hogy magamat sajnálom, amikor neki ez  nem úgy működik, hogy akkor holnap szabadnap és akkor az szabadnap. Arra engedélyt kell kérni, parancsba kell kapni... és hogy mennyire nem könnyű ezt elintézni. 

Persze nekem könnyű, hogy van egy olyan főnököm, aki jóformán lebasz ha elkéredzkedek dokihoz, és nem azért mert lerövidítem a munkaidőt, hanem azért, mert egyáltalán minek kérek engedélyt, menjek és csináljam. Viszont mindennek utána kell járnom, telefonálgatnom, és jóformán András azt is tőlem várná, hogy szerezzek neki beutalót, vagy oldjam meg, hogy ne kelljen. 

Itt vagyunk az elején, és elegem van az egészségügy rendszeréből! 

Most már kezdem érteni, miért nem vagyunk betegesek Andrással....

1 megjegyzés:

  1. Én is úgy tudom, hogy a HIV-teszt ingyenes! Ezt mondtam is neked!
    Csak azt nem értem, hogy nekünk, kismamáknak van egy központi hely, a Liezen-Mayer utcában, ahol minden szarságot megcsinálnak. A lombikosok ide miért nem jöhetnek? Mennyivel egyszerűbb lenne, ha a nőgyógyász írna ki minden vizsgálatot és beutalót. Mégiscsak egy várandóság kezdetértől illetve a várandósságra való felkészülésről van szó!!! A nőgyógyászok legalább tudják, miről van szó... mert úgy látszik a háziorvosodnak fingja sincs...
    Én csak háborgok és háborgok!!!!
    Hogy lehet egy társadalom ennyire elbaszott, hogy akiknek segítség kell a babaprojekthez, ahelyett, hogy jobban segítenék őket, még kettőt belerúgnak és megnehezítik az amúgy sem egyszerű dolgukat... Liz

    VálaszTörlés