2011. május 9., hétfő

Nem is voltam olyan ügyes....

Ma visszamentem a háziorvosomhoz a vérvételi eredményekért. 11-re kaptam időpontot, így nagyon gyors menetre számítottam. A rendelőben rengetegen voltak, büdös is volt, de nem izzadtságszag, sokkal inkább olyan dohányszag, mint ami olyan bárokban, kávézókban szokott lenni, ahol előző este party volt és még nem szellőztek át a falak. 
Leültem vártam. Az utánam érkező kérdezte ki után következik. Nem feleltem, mert nekem időpontom volt, de az öreg nénikék mutogattak már rögtön rám, hogy én vagyok az utolsó, és persze senkit nem érdekelt, hogy nekem időpontom van - amit mellesleg nem is kürtöltem világgá. 
Kb. 20 perces várakozás után engem szólítottak, fel is álltam, elindultam, de azért előttem beslisszolt egy vékony kis idős nénike.Majdnem ki is jöttem, de rám szóltak, hogy üljek csak le, a nénitől meg elvették a papírjait és kiküldték. Borzalmasan türelmetlenek az emberek és hogy tudnak szervezkedni. 2 irányból tudom megközelíteni őket. Van egy kedves, megértő hozzáállásom, melyben azt gondolom, hogy legyünk velük türelmesek, betegesek, problémáik vannak, és valljuk be, sokukkal már csak itt foglalkoznak. Itt érzik a törődést. Aztán persze van egy másik oldalam, ami azt mondatja, hogy basszus, én a munkámat hagyom félbe, nekem tényleg nem lenne mindegy, hogy mikor végzek. De szerencsére én legalább nem vagyok beteg!
Szóval ott tartottam, hogy helyet foglaltam. Kérték várjak kicsit, mindjárt jön a dr nő is, aki a másik szobában beszélgetett, azaz bocsánat: tárgyalt  egy másik dokinővel. Vártam... kb újabb 15 percet.
Aztán kedves doktornéni megérkezett mosolyogva, megkérdezte jól vagyok-e, és odaadta egy szem papíromat. Én meg csak néztem, hogy egy papírra ennyi minden ráfért volna???
Majd asszisztens nő közölte, hogy a másik eredményem még nem érkezett meg, azért majd menjek be valamikor.  De következzen inkább egy kis párbeszéd:

Én: A másik papíromért mikor jöjjek be? - elvileg ez a Hepatitis tesztem eredménye, legalábbis remélem, a papíron úgy van jelölve HBsAg.
DrNő legyint: -  Áhh, elég ha betelefonál! .
Asszisztens: De a hölgynek kelleni fog a papír!
DrNő: Jaaaa  -  hát ja! Direkt bevittem nekik a Kaális kezelőlapomat múltkor...
Én: És azzal együtt megkapom a vércsoport meghatározásomat is?
DrNő: Nem, az minek? Nem szoktak olyat kérni. - elfelejtette mire megyek...
Én: Dehát nekem lombikhoz kell! Oda kell!!! 

Úgyhogy mehetek a vérellátóba vércsoport meghatározásra is! Írtak oda is beutalót, meg a HIV teszthez is még egyet, biztos ami biztos alapon... Komolyan mondom nem értem! Hogy lehet, hogy ennyire nincsenek képben??? Oké, hogy nem nőgyógyászok, de akkor  miért nem figyeltek rám jobban, hogy mit kértek tőlem?

DrNő kedvesen felajánlotta, hogy akkor ő ír nekem javaslatot altatáshoz.
Ugye nincs semmi baja? - kérdezi. Mondom nincs. Allergia? - kérdezi. Mondom augusztusban 2 hétig folyik az orrom, de ennyi.

Majd kézhez kapom a belgyógyászati véleményt a következőkkel:

" Anamnézisben komolyabb megbetegedés nem szerepel. Pollenallergia időnként gyógyszeres kezelésre szorul. Gyógyszerallergia nem ismert." Khhmmmm!!! Ki mondta, hogy gyógyszert is szedek??? Tavaly még orrcseppet sem használtam, gyógyszert meg soha nem szedtem allergiára, ja és allergiavizsgálaton sem voltam soha - csak úgy mellesleg. Tovább...
"Kp. fejlett nőbeteg - köszi! Kp az középkorú?! De én még csak 30 leszek!! ...és mi az hogy fejlett???  - "oedema, icterus, cyanozis nincs ". - ....
"St.: Cor, pulmo fiz. neg. EKG: sinus ritmus, zavartalan repol. RH: 120/80HGmm. Has puha, betap.Hepar lien nem tap." - csak jelzem, hogy meg sem fogták a hasamat, egy pillanatra sem, még rá sem néztek.
"Labor paraméterek eltérés nélkül" - csak akkor nem tudom miért van egy + és egy - jelem a laboros papíromon.


A vérképben 2 dolog volt eltérő. Az egyik a GGT, melynek a referencia értéke 7 és 32 között van, nekem pedig 47 volt az értékem, a másik pedig az EOZINOFIL, melynek a ref.értéke 1 és 4 között van, nekem meg 0,9 lett.

Hogy ezek mik? 
A GGT egy enzim, amely döntően a májban található, és nagyon érzékeny a máj működésének változásaira. Egészséges állapotban a szintje a vérben alacsony. Amikor a máj sérülést szenved vagy az epevezeték elzáródik, a GGT-szint emelkedik. Ez a legérzékenyebb májenzim az epeútzavarok azonosítására. A GGT-szint emelkedhet akkor is, amikor nincs májbetegséggel azonosítható ok.
Az emelkedett GGT-szint azt jelzi, hogy valami nincs rendben a májjal, de az okra nem tud fényt deríteni. Általánosan elmondható, hogy minél magasabb a szintje, annál nagyobb fokú a májkárosodás. Az emelkedett szint lehet májbetegség miatt, de lehet kongesztív szívelégtelenség, alkoholfogyasztás, vényköteles és vény nélkül kapható gyógyszerek szedése miatt, mint például a nem szteroid gyulladásgátló szerek (NSAID), zsírszintcsökkentő szerek, hisztaminblokkolók (gyomorsav túltengésének kezelésére), antimycoticumok, antiepilepticumok, antidepresszánsok és hormonok, mint például tesztoszteron szedése esetén.

Az eozinofilszám megemelkedhet allergiás betegségekben, a bőr gyulladásos betegségeiben és parazitás fertőzésekben. Növekedése előfordulhat még egyes fertőzésekben és számos csontvelőbetegségben is. Alacsony eozinofilszámot fertőzések okozhatnak. Az eozinofil egy másik típusú falósejt, számuk allergiás rohamokban és parazitás fertőzésekben emelkedik meg.

Azt gondolom, hogy az értékek nem túlzottan eltérőek, talán ezért nem is említette a drNő, persze őszintén megmondom, hogy az is megfordult a fejemben, hogy át sem nézték a papíromat. Nem vagyok orvos, úgyhogy nem érdekelnek az eltérések, pontosabban nem akarok vele feleslegesen foglalkozni.
Sokkal jobban izgat, hogy még mindig nem vagyunk a vérvételek végén!!!!

3 megjegyzés:

  1. Dóri,

    az orvos egy pancser! Azt nem mondom, hogy több lett az utánjárás miatta, mint nélküle, de az semmiképpen nem egészséges a későbbiekre nézve, ha hasraütésszerűen diagnosztizál és leír olyan dolgokat, amikről nincs meggyőződve. Válts, mielőbb! Ha gondolod, szívesen megadom a dokim elérhetőségét. Ő majdnem a másik véglet, nagyon is alapos, de legalább nem ír le hülyeségeket, pláne nem olyat, ami még árthat is (pl.allergiagyógyszer)... Atyaég!
    A kp. fejlett egyébként "közepesen fejlett", úgyhogy nem vagy középkorú! Kis fiatal lányka vagy még!! :))
    Irány a vérellátó! Ott nagyon kedvesek, hidd el és másnapra megvan a vcsp.
    Puszi, kérdezz, ha nem megy vmi!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, bár most kérik át Fvárról a papírjaimat, de majd legközelebb ha orvoshoz kell mennem, egyeztetünk az orvosodról. :) Szerintem is pancser, ebből is látszik, hogy a külcsín (szép, felszerelt rendelő, bájolgás) nem minden... Totál lelassultak szerintem, látszik, hogy idősek járnak elsősorban hozzájuk.

    Köszönöm, a segítségedet igénybe fogom venni, szavadon foglak!!! :)

    VálaszTörlés
  3. Elképesztő, hogy mik vannak, jobban mondva milyen hivatásuknak 'élő', elvileg szakképzett és tanult emberek, akikre szintén ELVILEG rá bízhatnád az életed!!! Én a helyedben nagyon gyorsan váltanék... még mielőtt eltesznek láb alól :(
    Liz

    VálaszTörlés