2011. május 16., hétfő

Véres Hétfő

Ma volt András kromoszómavizsgálata. Már tegnap este megfogalmazódott bennem, hogy nekem is el kellene vele mennem, és közben elintéznem legalább a vércsoport meghatározást, hogy legalább egy vizsgálattal beljebb legyek. Aztán reggelre ez el is dőlt, mentem vele én is. 
A kromoszómavizsgálattal először gondban voltunk, mert nem tudtuk pontosan, hogy hova kell menni. Kérdeztem fórumon is, mert volt olyan aki ezen már keresztülment. Este még nem kaptam választ, de reggel csörgött a telefonom és az egyik kedves fórumos lány útbaigazított. Nagyon jól esett a segítőkészsége és hogy ennyire lehet rá számítani. Jegyzem meg, nem ő az egyetlen.  

Szóval Andrásnak 8-ra volt időpontja, így el is indultunk itthonról fél 8-kor. Hiába akartunk ügyesek lenni és a legrövidebb úton a leggyorsabban odaérni, minden egyes kanyar egy újabb dugót hozott magával. Így a végén megkerültük a várost - és most nem túlzok. 

Beértünk a kórházba, én a vérellátónál leváltam Andrásról, szétosztottuk a beutalókat és mindenki ment a maga dolgára. Szokás szerint nem voltam a helyzet magaslatán, szerintem még egy GPS is kevés lett volna a tájékozódáshoz. Velem együtt jött be egy doki is aki látván a kétségbeesésem a segítségemre sietett és útbaigazított:

Doki: Jó reggelt! Segíthetek?
Én: Jó napot! Vércsoport meghatározásra jöttem.
Doki: Erre jöjjön, ez az ajtó lesz az!
Én: Köszönöm! - majd megálltam az ajtó előtt. A doki elment, de még visszafordult és azt mondta:
Doki: Kopogjon!

Kopogtam. 1x. Vártam kicsit, majd kijött egy hölgy. Igaz nem az én kopogásomra, mert meglepődött, hogy ott állok az ajtó előtt. Egyből a segítségemre sietett, és elvette a beutalót. A beutalómon ügyes, okos, kedves háziorvosom nemcsak vércsoport meghatározásom kérte, hanem bepróbálkozott egy HIV teszt kérésével is. Azt rögtön le is húzták róla, merthogy ugye azt ők nem, csak a Laboratórium Kft. végez. Innentől az is tiszta volt, hogy nem fog nekünk az ANTSZ  HIV tesztet végezni. Elpanaszoltam a hölgynek azt is, hogy hogy jártam a Hepatitis teszttel, mire Ő ezt is megoldotta. Csak annyit ígértetett meg velem, hogy szerzek még ma beutalót és a vért leadom a laborban, és akkor ők leveszik nekem a Hepatitis C-hez is a vért. Én megígértem! A vért nagyon ügyesen levették, nagyon kedvesek voltak és még azt is tök jól elmagyarázták, hogy hol is van a labor a kórházon belül. 2x - mert most már a biztonság kedvéért mindent 2x kérdezek meg. 
Ezután András után mentem, nem sokkal később ő is sorra került. Levették tőle a vért és elmagyarázták neki, hogy hol van a Jósika u. - ahol a Laboratórium Kft. található. Mert közben megbeszéltük, hogy megnézzük  mit intézhetünk. 

A következő a sorban a háziorvosi rendelő volt, hogy beutalót kérjek a Hepa C teszthez. Ezidáig minden gördülékenyen ment - egészen idáig. Itt az események lelassultak, és bár csak 1 ember várt előttem (2 pedig gyógyszert íratott fel) azért a 3/4 órás várakozás megvolt. Tolakodni nem akartam - hogy csak egy beutalót akarok, az nem az én műfajom. A másik dokinő déltől rendelt, de azért volt ott egy cigánynő, aki a 9 óra ellenére be akart hozzá kéredzkedni, mondván, hogy ő beteg. Nem fogadták, erre közölte, hogy akkor ő megvárja a váróban.
Amikor sorra kerültem és kértem a beutalót, a dokinő nyájasan közölte, hogy "óh, most milyen sok helyre kell mennie!" - Jahh, leginkább a balf@szságotok miatt - gondoltam, de persze nem mondtam, csak mosolyogtam. 
Eddigre már nagyon éhes voltam, de András megoldotta - hozott a közelből fornettit. 

Újra nekiindultunk, most a Jósika utcába, hogy megnézzük leveszik-e beutaló nélkül a HIV teszthez a vért.
Levették.... 17.000 Ft-ért! Ebben benne volt András Hepa B és C tesztje is és a vérvétel díja, mert ugye azért is fizetni kellett. Újabb szúrás következett. András egy hős volt, ő ugyanoda kérte a bökést - ne kelljen még egyszer lyukasztani. Én már nem voltam ennyire bátor. Ráadásul jobban már ki sem tudtam volna tekerni a fejem, hogy véletlenül se lássak semmit a vérvételből. Nem láttam, de mindent hallottam - ugyanis a laboráns hölgy épp betanított valakit, így végigkommentálta az eseményeket. Ennyire még sosem vérzett vérvétel után a kezem... De most már tudom, hogy nagyon jó vénám van.

Vérvétel után még elrohantunk a kórházba, hogy a laborban leadhassuk az én véremet is Hepa C teszthez. Könnyen megtaláltuk és még várnunk sem kellett, csak beadtuk az ablakon. 
Holnapra meglesz a vércsoport meghatározásom és a Hepa C eredményem, a többit pedig postán fogják küldeni. Most már csak  abban bízok, hogy hamar meglesznek az eredmények és minden negatív lesz.

A szokásos fejfájás elmaradt - lehet a sok folyadéknak köszönhetően.

De a lényeg: vége a vizsgálatoknak!!! Egyelőre!

2 megjegyzés:

  1. Köszönjük! Próbálunk. Most egy pár hétig - remélhetőleg - "pihi" van, aztán ha minden jól alakul.... akkor hamarosan kezdés!!!! Elkiabálni persze nem merem és nem is akarom.

    VálaszTörlés